Válasz: Jelentem,
a kérdést én tettem fel, s azóta utánagondoltam,
meg utána is olvastam. Azt olvastam, hogy a különbözõ
színek különbözõ csapokat aktiválnak
a szemben, s az aktivált csapok lassan 'alszanak ki', ha az ember
már nem a színes tárgyra néz. Ekkor, ha egyszínû,
pl. fehér felületre nézünk, illuzórikus
utókép jelenik meg "antagonosztikus" színben. Festettem
egy kék korongot, s koncentráltam rá, majd a fehér
falra néztem. Ott egy sárga korong jelent meg. Ez azért
a kék antagonisztikus színe, mert egyszerre a kék
és a sárga nem érzékelhetõ. Pl. nincs
sárgáskék, ahogyan van pl. zöldeskék.
Aztán. A szem állandóan
mozog, nem tudunk folyamatosan egy pontra nézni, ui. a nézésünk
lecsúszik róla. Pl. a lövészveresenyen (azt hiszem
az
olimpián) egy ideig használtak 'célzóvizet'.
(Alkoholt ittak.) Így viszonylagos csõlátást
idéztek elõ, azaz a nézés nem folyt le a célról.
Egészen addig engedélyezték, mígnem egyszer
egy zsûritagot lõttek meg a túl sok alkohol miatt.
Ebbõl a kettõbõl jön
össze az aura. A dolgot nézzük, de az aktivált
csapok irányította nézésünk 'lefolyik'
kissé a dologról, s ekkor a tárgy határán
megjelenik egy színes körvonal, 'glória', ami az aura.
És tök jó ez a fórum!
Az ember válaszolhat a saját kérdéseire :)))